MitID Erhverv er den offentlige digitale erhvervsløsning til virksomheder, foreninger og myndigheder i Danmark.
Hvad er MitID Erhverv?
MitID Erhverv erstatter NemID medarbejdersignatur. Administrationen af jeres brugere bliver nemmere og det bliver mere fleksibelt for brugerne at logge på offentlige selvbetjeningsløsninger.
MitID Erhverv er til alle virksomheder, foreninger og myndigheder, som har medarbejdere eller brugere, der skal logge ind på offentlige selvbetjeningsløsninger og underskrive digitalt med MitID.
Alle organisationer, som i dag anvender NemID medarbejdersignatur, skal nu flytte til MitID Erhverv.
Når I flytter, kan I overføre alle brugere og deres adgange, så de kan agere digitalt på samme måde, som de gør i dag, fx læse organisationens digitale post eller indberette barsel.
For at få MitID Erhverv, skal I tilslutte jeres virksomhed eller forening til MitID Erhverv og efterfølgende sætte organisationen op.
Det kan være, at I tidligere har anvendt NemID medarbejdersignatur og nu skal flytte til MitID Erhverv. Det kan også være, at I er en ny virksomhed eller forening. Tilslutningen sker via samme digitale tilslutningsforløb.
Gør klar før I tilslutter jer
Der kan være behov for, at I forbereder jer, før I tilslutter jer MitID Erhverv. Det kan I med fordel gøre, for at tilslutningen til MitID Erhverv kan ske uden manuel behandlingstid.
Nogle organisationer kan have behov for avanceret funktionalitet i MitID Erhverv.
Det kan være, at I har behov for certifikater. Eller at oprette en Lokal IdP (lokal identity provider), hvor I lokalt kan udstede identifikationsmidler til jeres brugere.